Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{28987, author = {Vlčková, Kateřina and Lojdová, Kateřina}, booktitle = {Bussines research forum MU}, keywords = {questionnaire; power bases; teacher}, language = {cze}, title = {Dotazník Moc učitele}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 28987 AU - Vlčková, Kateřina - Lojdová, Kateřina PY - 2017 TI - Dotazník Moc učitele KW - questionnaire KW - power bases KW - teacher N2 - Výsledkem výzkumu byla konstrukce dotazníku, který lze nyní používat také ve výuce. Úspěšná výuka předpokládá adekvátní nastavení mocenských vztahů při výuce. Dotazník Báze moci učitele k tomu napomáhá. Na základě dotazníku pro žáky učitel zjistí, jaké hodnoty v pěti bázích moci mu žáci připisují. Jde o tyto báze: 1) donucovací báze moci vypovídá o percepci trestů, 2) odměňovací o percepci odměn, 3) expertní o vnímání učitele jako odborníka, 4) referenční o tom, na kolik se žáci s učitelem identifikují a 5) legitimní o jeho formální autoritě ve školní třídě. Dotazník mohou využít i studenti učitelství a jejich cviční učitelé. Prezentace byla podpořena GA ČR v projektu Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy (GA16-02177S). ER -
VLČKOVÁ, Kateřina and Kateřina LOJDOVÁ. Dotazník Moc učitele (Questionnaire of Teacher Power). In \textit{Bussines research forum MU}. 2017.
|