J 2017

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

PICKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

Název česky

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

Název anglicky

Digital games in education from the perspective of teachers

Autoři

PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1803-537X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00096852

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

Digitální hry; ICT; game-based learning; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

Digital games; ICT; game-based learning; questionnaire survey

Návaznosti

MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo.
Změněno: 4. 9. 2020 05:23, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé vnímají zapojování digitálních her do výuky a jestli a jak učitelé ve výuce digitální hry používají. Práce je inspirována jinými výzkumy ze zahraničí, které popisují učitelský přístup k zapojování digitálních her do vzdělávacího procesu. Především v USA, Velké Británii, Švédsku či Singapuru. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 586 respondentů z celé ČR. Výzkumné šetření tak především zjistilo jak často, jakým způsobem a s jakými obtížemi učitelé digitální hry využívají ve své praxi, popřípadě proč tuto metodu nevyužívají.

Anglicky

The research aims to describe how teachers perceive the involvement of digital games in the classroom and whether and how it is used in their teaching.The work is inspired by other studies from abroad, which describe teachers'approach to engaging digital games in the educational process. Especially in the USA, Great Britain or Sweden and Singapore. Data were collected using a questionnaire, which was attended by 586 respondents from across the country. The survey found especially how often, how and with what difficulties the teachers use digital games in their practice or why they not use this method.

Přiložené soubory