Podrobný výpis o publikaci
2017
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
PICKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Název česky
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Název anglicky
Digital games in education from the perspective of teachers
Autoři
PICKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1803-537X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00096852
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
Digitální hry; ICT; game-based learning; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
Digital games; ICT; game-based learning; questionnaire survey
Návaznosti
MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo.
Změněno: 4. 9. 2020 05:23, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé vnímají zapojování digitálních her do výuky a jestli a jak učitelé ve výuce digitální hry používají. Práce je inspirována jinými výzkumy ze zahraničí, které popisují učitelský přístup k zapojování digitálních her do vzdělávacího procesu. Především v USA, Velké Británii, Švédsku či Singapuru. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 586 respondentů z celé ČR. Výzkumné šetření tak především zjistilo jak často, jakým způsobem a s jakými obtížemi učitelé digitální hry využívají ve své praxi, popřípadě proč tuto metodu nevyužívají.
Anglicky
The research aims to describe how teachers perceive the involvement of digital games in the classroom and whether and how it is used in their teaching.The work is inspired by other studies from abroad, which describe teachers'approach to engaging digital games in the educational process. Especially in the USA, Great Britain or Sweden and Singapore. Data were collected using a questionnaire, which was attended by 586 respondents from across the country. The survey found especially how often, how and with what difficulties the teachers use digital games in their practice or why they not use this method.