Přehled o publikaci
	
		
		
		2016
			
	    
	
	
    Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu
VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu
	Název anglicky
Learner Strategies in English as Foreign Language and their Relation to Achievement: Summary of Research Findings
		Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ
			Vydání
 Sborník abstraktů z konference České asociace pedagogického výzkumu, 2016
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Konferenční abstrakta
		Obor
Pedagogika a školství
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			Klíčová slova česky
Strategie učení; řečové dovednosti; úspěšnost řešení úloh; angličtina jako cizí jazyk
		Klíčová slova anglicky
Learner strategies; language skills; achievement in language tasks; English as a foreign language (EFL).
		Návaznosti
MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo. 
			
				
				Změněno: 3. 9. 2020 08:02, RNDr. Daniel Jakubík
				
		V originále
Příspěvek prezentuje souhrnné výsledky výzkumu žákovských strategií uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z testu KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka, a to v kontextu dalších proměnných, například učební a výkonové motivace, stylů učení nebo podpory strategií učitelem. Strategie a úspěšnost řešení testových úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní.
				Anglicky
The paper presents research into learner strategies (language learning and use strategies) in English as a foreign language at the end of compulsory education (ISCED2) in the Czech Republic. The strategy use declared by students was analysed in relation to indicators of their achievement (KET tasks´ scores, grade in English etc.). Strategies and achievement were measured for the language skills listening, reading, speaking, and writing; and in the context of other variables, like learning motivation, learning styles or teacher´s strategy support.