k 2015

Báze moci: verze pro studenty učitelství (BMS). Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy

VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK

Základní údaje

Originální název

Báze moci: verze pro studenty učitelství (BMS). Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy

Název anglicky

Power Bases: Version for Student Teachers (BMS). Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00081537

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

Moc; mocenské vztahy; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci; donucovací moc; legitimní moc; referenční moc; odměňovací moc; expertní moc; adatace násttoje

Klíčová slova anglicky

power; Teacher power use scale; adatpation; lower secondary education; student teachers; power bases

Návaznosti

GA13-24456S, projekt VaV.
Změněno: 2. 9. 2020 16:29, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

amp; Turman, 2007) v úpravě na studenty učitelství. Nástroj měří, jak žáci reflektují moc uplatňovanou studenty učitelství, kteří v jejich třídě realizují dlouhodobou praxi v různých předmětech. Testována je teorie 5 bází relační moci Frenche a Ravena (1959), a to v českých podmínkách, u žáků druhého stupně základní školy a studentů učitelství (namísto univerzitních studentů a učitelů v anglosaském prostředí).

Anglicky

amp; Turman, 2007) adaptation to student teachers. The scale measures how students reflect the power used by student teachers on their long-term practice in different school subjects. We test French and Raven´s (1959) theory of 5 power bases in Czech conditions, at students of lower secondary education and student teachers (instead of university students and teachers in Anglo-Saxon context).

Přiložené soubory