B 2012

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ a Lucie FIALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

Název česky

Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce

Název anglicky

The Assessment of Speaking Skills in Specific and Academic Foreign Language

Autoři

ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ a Lucie FIALOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 38 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Jazykověda

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-5835-4

Klíčová slova česky

objektivizace a standardizace hodnocení ústního projevu, evaluační a klasifikační kritéria a deskriptory, modely a průběh ústní zkoušky

Klíčová slova anglicky

objective approach, standardization in speaking, assessment and testing criteria, speaking descriptors, oral exam forms and processes

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód Repo.
Změněno: 1. 9. 2020 12:31, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Centrum jazykového vzdělávání (CJV) na Masarykově univerzitě si v procesu transformace jazykového testování klade za cíl modernizovat a standardizovat koncepci odborného jazykového vzdělávání. V této oblasti se věnuje zejména testovacím kritériím výstupního ústního testování. V rámci projektu COMPACT byla vytvořena praktická metodická příručka pro evaluaci v oblasti ústního testování, která je určena pedagogům, kteří se specializují na výuku a testování jazyka pro specifické a akademické účely. Příručka poskytuje užitečné informace týkající se metodiky evaluace jazykové kompetence na úrovni B1, B2, C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).

Anglicky

The Language Centre at Masaryk University pursues a transformation process as regards language testing. It aims to modernize and standardize specialist language education, paying particular attention to testing criteria in oral assessment. Under the COMPACT project, the language centre developed a practical oral assessment guide for language teachers specializing in foreign languages for special or academic purposes. The guide gives useful information concerning the methodology for assessment of B1, B2, C1 levels of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).

Přiložené soubory