C 2012

Inovace a trendy ve výuce žurnalistů

ČUŘÍK, Jaroslav

Základní údaje

Originální název

Inovace a trendy ve výuce žurnalistů

Název anglicky

Innovations and trends in education of journalists

Autoři

ČUŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, ČUŘÍK, J. a kol.: Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, od s. 201-215, 15 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00060603

Organizace

Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-5825-5

Klíčová slova česky

inovace výuky žurnalistů; multimediální žurnalistika; praxe

Klíčová slova anglicky

innovating journalist education; multimedia journalism; practice

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód Repo.
Změněno: 1. 9. 2020 12:42, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Text Inovace a trendy ve výuce žurnalistů se zabývá proměnami novinářské profese v souvislosti s výukou žurnalistů. Například katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně tak zejména v letech 2009 až 2012 posunula výuku blíže k praxi a k internetové a multimediální žurnalistice. Výsledky jsou nad očekávání dobré – svědčí o tom například hodnocení studentů na novém typu povinných tříměsíčních praxí v redakcích. Po šesti letech (praxe začaly už v roce 2006) sledování praxí zejména prostřednictvím dotazníků určených pro šéfredaktory a anonymních hodnotících dotazníků studentů se potvrdilo, že taková praxe má pro studenty obrovský význam – 70,55 procenta z nich dostalo přímo na praxi nabídku další spolupráce s redakcí, kde působili. Užitečnost studia oboru na katedře pro svou žurnalistickou praxi přitom samotní studenti anonymně ohodnotili za celé období průměrnou známkou 1,97 (stupnice byla 1 až 5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší).

Anglicky

Chapter “Innovations and trends in education of journalists” deals with transformations in the journalist profession in relation to journalist education. For example, the Department of Media Studies and Journalism at the Faculty of Social Studies, Masaryk University in Brno, shifted its curriculum towards practical, web-based and multimedia journalism between 2009 and 2012. The results exceeded the expectations, as evaluations of students in the new type of compulsory three-month newsroom internships show. The internships were introduced in 2006 and in the last six years, their evaluation by questionnaires for editors-in-chief and anonymous questionnaires for students have confirmed their importance for the students – 70.55 per cent of them were offered further collaboration with the paper already during their internship. Students themselves anonymously evaluated the usefulness of their studies at the department for their practice with an average grade of 1.97 (on a scale where 1 is the highest grade and 5 the lowest).

Přiložené soubory