2012
Inovace a trendy ve výuce žurnalistů
ČUŘÍK, JaroslavZákladní údaje
Originální název
Inovace a trendy ve výuce žurnalistů
Název anglicky
Innovations and trends in education of journalists
Autoři
ČUŘÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, ČUŘÍK, J. a kol.: Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, od s. 201-215, 15 s. 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/12:00060603
Organizace
Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-210-5825-5
Klíčová slova česky
inovace výuky žurnalistů; multimediální žurnalistika; praxe
Klíčová slova anglicky
innovating journalist education; multimedia journalism; practice
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/07.0458, interní kód Repo.
Změněno: 1. 9. 2020 12:42, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Text Inovace a trendy ve výuce žurnalistů se zabývá proměnami novinářské profese v souvislosti s výukou žurnalistů. Například katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně tak zejména v letech 2009 až 2012 posunula výuku blíže k praxi a k internetové a multimediální žurnalistice. Výsledky jsou nad očekávání dobré – svědčí o tom například hodnocení studentů na novém typu povinných tříměsíčních praxí v redakcích. Po šesti letech (praxe začaly už v roce 2006) sledování praxí zejména prostřednictvím dotazníků určených pro šéfredaktory a anonymních hodnotících dotazníků studentů se potvrdilo, že taková praxe má pro studenty obrovský význam – 70,55 procenta z nich dostalo přímo na praxi nabídku další spolupráce s redakcí, kde působili. Užitečnost studia oboru na katedře pro svou žurnalistickou praxi přitom samotní studenti anonymně ohodnotili za celé období průměrnou známkou 1,97 (stupnice byla 1 až 5, přičemž 1 je nejlepší a 5 nejhorší).
Anglicky
Chapter “Innovations and trends in education of journalists” deals with transformations in the journalist profession in relation to journalist education. For example, the Department of Media Studies and Journalism at the Faculty of Social Studies, Masaryk University in Brno, shifted its curriculum towards practical, web-based and multimedia journalism between 2009 and 2012. The results exceeded the expectations, as evaluations of students in the new type of compulsory three-month newsroom internships show. The internships were introduced in 2006 and in the last six years, their evaluation by questionnaires for editors-in-chief and anonymous questionnaires for students have confirmed their importance for the students – 70.55 per cent of them were offered further collaboration with the paper already during their internship. Students themselves anonymously evaluated the usefulness of their studies at the department for their practice with an average grade of 1.97 (on a scale where 1 is the highest grade and 5 the lowest).