J 2021

Certified product buying preferences under the influence of COVID-19

JADERNÁ, Eva a Vasilii OSTIN

Základní údaje

Originální název

Certified product buying preferences under the influence of COVID-19

Autoři

JADERNÁ, Eva a Vasilii OSTIN

Vydání

Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2021, 1338-7944

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář

Klíčová slova anglicky

pandemic; consumer; sustainability; environmental; product; certification

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 9. 2024 10:54, Barbora Dobrá

Anotace

V originále

Sustainability products became a “new normal” for the nowadays society. Different aspects of government, economical and socio-cultural issues affect the sustainability certificate perception by final consumers. The aim of this paper is to consider findings from marketing research and analyze the outputs. The survey monitored green behavior by the Czech consumers in time. The reason and motivation of this analysis was the academic interest in Czech buying behavior modification, caused by pandemic COVID-19. Sustainability products contribute different specifics related to the way of production, processing, and selling. All mentioned aspects reflect the final consumer buying decision which can fluctuate under the worldwide and local impacts.

Přiložené soubory