Přehled o publikaci
2021
Certified product buying preferences under the influence of COVID-19
JADERNÁ, Eva a Vasilii OSTINZákladní údaje
Originální název
Certified product buying preferences under the influence of COVID-19
Autoři
JADERNÁ, Eva a Vasilii OSTIN
Vydání
Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2021, 1338-7944
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
pandemic; consumer; sustainability; environmental; product; certification
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 9. 2024 10:54, Barbora Dobrá
Anotace
V originále
Sustainability products became a “new normal” for the nowadays society. Different aspects of government, economical and socio-cultural issues affect the sustainability certificate perception by final consumers. The aim of this paper is to consider findings from marketing research and analyze the outputs. The survey monitored green behavior by the Czech consumers in time. The reason and motivation of this analysis was the academic interest in Czech buying behavior modification, caused by pandemic COVID-19. Sustainability products contribute different specifics related to the way of production, processing, and selling. All mentioned aspects reflect the final consumer buying decision which can fluctuate under the worldwide and local impacts.