HALÁMEK, Petr, Radka MATUSZKOVÁ a Michal RADIMSKÝ. Modernisation of Regional Roads Evaluated Using Ex-Post CBA. Sustainability. Basel: MDPI, 2021, roč. 13, č. 4, s. 1-20. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su13041849.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modernisation of Regional Roads Evaluated Using Ex-Post CBA
Autoři HALÁMEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Radka MATUSZKOVÁ (203 Česká republika) a Michal RADIMSKÝ (203 Česká republika).
Vydání Sustainability, Basel, MDPI, 2021, 2071-1050.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00122147
Organizace Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.3390/su13041849
UT WoS 000624789100001
Klíčová slova anglicky ex-post CBA; road modernisation; incidence of traffic accidents; decision-making process
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 9. 3. 2024 03:33.
Anotace
The aim of this evaluation is to verify the telling value of the Cost and Benefits Analysis (CBA) of regional roads modernisation based on an ex-post evaluation of the investments and their impacts on the incidence of traffic accidents. A set of 144 projects were the subject of evaluation. The analysis of the actual investment costs confirmed the assumption that the majority of projects were planned with a sufficient provision. When compared with the costs foreseen for the entire set of projects, the total reduction of actual costs spent was over 11%. The investigation of project impacts on traffic accidents was based on an analysis done prior to and after construction by using the Czech Police database. The measurement results show only minimum changes in the incidence of traffic accidents in the scenario prior to and after project completion. This however strongly contradicts the project goals declared, because the projects were anticipating almost zero accidents with a fatality and a 50% reduction of accidents with health consequences. However, a slight increase in road fatalities and in light and serious injuries was measured. These facts have a significant impact on the Net Present Value (NPV) and the weighted profitability index for the entire set of projects dropped from 16.7% to -2.8%. The key recommendation is to eliminate the impact on traffic accidents in the case of project evaluations processed ex-ante for projects focused only on a reconstruction or modernisation of existing roads.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
sustainability_regional_roads.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 9. 3. 2024

Vlastnosti

Název
sustainability_regional_roads.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/60072/1697471/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/60072/1697471/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/60072/1697471/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/60072/1697471/?info
Vloženo
So 9. 3. 2024 03:33

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Eva Zárybnická, DiS., uco 206552
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
  • osoba Mgr. Michal Maňas, uco 2481
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2024 22:03