SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity. EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION. ENGLAND: FRANCIS LTD, 2024, XXX, XXX, s. 1-22. ISSN 0261-9768. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02619768.2024.2311694.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity.
Název česky Modelování individuálního přístupu, ale poskytování univerzalizujících rad: etnografie mentorování studentů učitelství na praxi s ohledem na žákovskou diverzitu
Autoři SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ.
Vydání EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, ENGLAND, FRANCIS LTD, 2024, 0261-9768.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2024.2311694
UT WoS 999
Klíčová slova česky mentoring; vzdělávání učitelů; žákovská diverzita; diferencovaná výuka; COVID-19
Klíčová slova anglicky mentoring; pre-service teacher education; student diversity; differentiated instruction; COVID-19
Návaznosti GA23-04764S, projekt VaV. LX22NPO5101, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 14. 2. 2024 03:46.
Anotace
Student diversity in the classroom represents a significant profes-sional challenge for pre-service teachers. The goal of this study is to explore how mentor teachers support pre-service teachers in addressing student diversity during their practicum. Eight pre- service teachers and their six mentor teachers were participants in a multi-sited ethnographic study conducted in the Czech Republic. Data collection took place at lower secondary schools and in a teacher education faculty. We identified seven strategies that mentor teachers use and we explain how these strategies shape pre-service teachers’ thinking and behaviour related to student diversity. The overall outcome presents a contradiction: when men-tor teachers model practice, they tend to emphasise individuality; however, when they provide feedback, they tend to emphasise universality. Importantly, we proved that feedback shaped pre- service teachers more than modelling. From the discussion of our findings, we derive six indicators that determine quality mentoring regarding addressing student diversity.
Anotace česky
Žákovská diverzita ve třídě představuje významnou profesní výzvu pro budoucí učitele. Cílem této studie je prozkoumat, jak učitelé-mentoři podporují studenty učitelství při adresování žákovské diverzity během jejich praxe. Osm studentů učitelství a jejich šest mentorů se zúčastnilo etnografického výzkumu na několika školách v České republice. Sběr dat probíhal na druhém stupni základních škol a na pedagogické fakultě. Identifikovali jsme sedm strategií, které mentoři používají a vysvětlili jsme, jak tyto strategie utvářejí myšlení a chování studentů učitelství ve vztahu k žákovské diverzitě. Celkový výsledek představuje rozpor: když mentoři modelují praxi, mají tendenci zdůrazňovat individualitu; když však poskytují zpětnou vazbu, mají tendenci zdůrazňovat homogenitu. Důležité je, že jsme prokázali, že zpětná vazba formovala studenty učitelství více než modelování. Z diskuse našich zjištění jsme vyvodili šest ukazatelů, které určují kvalitní mentoring související s adresováním žákovské diverzity.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Modelling_individuality_but_advising_universality_ethnography_of_mentoring_pre-service_teachers_with_.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 14. 2. 2024

Vlastnosti

Název
Modelling_individuality_but_advising_universality_ethnography_of_mentoring_pre-service_teachers_with_.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/59708/1682173/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/59708/1682173/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/59708/1682173/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/59708/1682173/?info
Vloženo
St 14. 2. 2024 03:46

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Eva Zárybnická, DiS., uco 206552
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
  • osoba Mgr. Michal Maňas, uco 2481
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 5. 2024 06:59