k 2023

Jak dál? Doporučení pro českou vzdělávací politiku vyplývající z výzkumu neúspěšných maturantů

NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ, Tereza VENGŘINOVÁ a Martin MAJCÍK

Základní údaje

Originální název

Jak dál? Doporučení pro českou vzdělávací politiku vyplývající z výzkumu neúspěšných maturantů

Název anglicky

Recommendations for Czech education policy resulting from the research on unsuccessful matura examinees

Autoři

NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ, Tereza VENGŘINOVÁ a Martin MAJCÍK

Vydání

ICOLLE 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377, interní kód Repo.
Změněno: 27. 3. 2024 04:12, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Příspěvek shrnuje nejvýznamnější zjištění z projektu Další životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek realizovaného v letech 2019–2023. Výstupem projektu je závěrečná výzkumná zpráva obsahující zdůvodněná doporučení k dalším opatřením vzdělávací politiky v této oblasti. Vybrané teze této zprávy jsou prezentovány v příspěvku. Autoři je formulují v podobě doporučení, která se vztahují jak k prevenci prvního neúspěchu u maturitní zkoušky, tak k prevenci opakovaného neúspěchu při přistupování k opravným pokusům.

Anglicky

The paper summarizes the most significant findings from the project Life pathways of unsuccessful graduates implemented in 2019–2023. The authors formulate them in the form of recommendations that relate both to the prevention of the first failure in the exam and to the prevention of repeated failure when approaching remedial attempts. Every year

Přiložené soubory