MOCCIARO, Egle. Ways of grammar:Analytical constructions in the acquisition of Italian as an additional language by adult learners with limited literacy. In Adult Second Language Literacy (ASLL) Language and Literacy Acquisition of Adults in the Context of Migration, Multilingualism, and Second Language Learning (Jena 16-18March 2023). 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ways of grammar:Analytical constructions in the acquisition of Italian as an additional language by adult learners with limited literacy
Autoři MOCCIARO, Egle.
Vydání Adult Second Language Literacy (ASLL) Language and Literacy Acquisition of Adults in the Context of Migration, Multilingualism, and Second Language Learning (Jena 16-18March 2023), 2023.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova anglicky second language acquisition; adult learners; low literacy
Návaznosti MUNI/A/1066/2022, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 2. 2024 04:58.
Anotace
amp; Mocciaro 2022). Recent data derived from the analysis of low-literate African migrants' interlanguages, collected in Palermo, Italy, in 2018-2022, show the presence of specific interlanguage constructions (absent in the input and independently developed by learners), in which functional words combine with uninflected lexical verbs to express tense-aspect information in their place. In addition to the copula (Bernini 2003), also light verbs (e.g., do-verbs) are 'placeholders' of functions of which learners are aware, even if they have not yet developed the target form. The study on L2 Italian presented here shows a more pronounced presence and stability over time of these constructions in low-literate learners‘ interlanguages, which would suggest a greater propensity towards analytical rather than synthetic (target) solutions. Supported by studies on placeholders in the L2 English of low-literate learners (Vainikka et al. 2017), this hypothesis could be explained by the greater accessibility (due to prosodic salience) of functional words compared to bound morphemes in oral input, the only one accessible to learners with limited literacy.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2023_Mocciaro_JenaDEF.pptx  9. 1. 2024

Vlastnosti

Název
2023_Mocciaro_JenaDEF.pptx
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/59106/1658963/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/59106/1658963/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/59106/1658963/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/59106/1658963/?info
Vloženo
Út 9. 1. 2024 03:43

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Eva Zárybnická, DiS., uco 206552
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
  • osoba Mgr. Michal Maňas, uco 2481
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 9. 5. 2024 03:37