C 2023

Learning from precarious trajectories : portraits of young adults in four European countries

BUSSI, Margherita, Ondřej HORA, Maciej ŁAWRYNOWICZ and Mi Ah SCHOYEN

Basic information

Original name

Learning from precarious trajectories : portraits of young adults in four European countries

Authors

BUSSI, Margherita, Ondřej HORA, Maciej ŁAWRYNOWICZ and Mi Ah SCHOYEN

Edition

Cheltenham, School-to-Work Transition in Comparative Perspective, p. 64-87, 24 pp. 2023

Publisher

Edward Elgar Publishing

Other information

Language

English

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

References:

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

ISBN

978-1-80037-010-4

Keywords (in Czech)

Biografické učení; individuální jednání; brzké tranzice; tranzice na trh práce; nejistá zaměstnání

Keywords in English

Biographical Learning; Agency; Early transitions; School-to-work transition; Precarious employment
Changed: 3/2/2024 04:05, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

amp; Tedder, 2008). This can allow them to keep control over their personal agency and orientate their trajectories. In this chapter, we analyse biographical narratives of individuals who have had a precarious start to adult life so as to understand how learning processes take place in fragmented trajectories and how these learning processes can influence individual agency.

In Czech

amp; Tedder, 2008). To jim pak umožňuje zachovat kontrolu nad svým jednáním a směřovat své životní dráhy. V této kapitole analyzujeme biografické narativy mladých lidí, kteří v počátku své pracovní dráhy a dospělého života prošli obdobím nejistoty, abychom porozuměli, k jakým procesům učení docházelo v jejich fragmentovaných pracovních drahách a jak procesy učení mohly ovlivňovat individuální chování.

Files attached