j 2023

Jak identifikovat mimořádně nadané děti objektivně a zábavně? Pomocí diagnostického systému Invenio

JABŮREK, Michal; Šárka PORTEŠOVÁ; Ondřej STRAKA and Petr PALÍŠEK

Basic information

Original name

Jak identifikovat mimořádně nadané děti objektivně a zábavně? Pomocí diagnostického systému Invenio

Name (in English)

How to identify exceptionally gifted children in an objective and fun way? With the Invenio diagnostic system

Authors

JABŮREK, Michal (203 Czech Republic, belonging to the institution); Šárka PORTEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution); Ondřej STRAKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr PALÍŠEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2023

Publisher

Českomoravská psychologická společnost

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal (not reviewed)

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/23:00131173

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

Invenio; intelektové nadání; diagnostika inteligence; CHC teorie; herní testování

Keywords in English

Invenio; intellectual giftedness; intelligence assessment; CHC theory; game-based assessment

Links

MUNI/A/1473/2022, interní kód Repo.
Changed: 21/1/2025 00:50, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Článek popisuje diagnostický systém Invenio, který vyvinuli vědci z Masarykovy univerzity v Brně. Systém Invenio je navržen jako screeningový nástroj. Výsledky získané touto metodou mohou pomoci dětem, učitelům, školním psychologům či rodičům při individualizaci výchovného přístupu a při zvažování jejich dalšího profesního směřování. Hlavním účelem systému je identifikace nadaných žáků.

In English

The article describes the Invenio diagnostic system, which was developed by researchers at Masaryk University in Brno. The Invenio system is designed as a screening tool. The results obtained by this method can help children, teachers, school psychologists or parents in individualizing their educational approach and in considering their future professional direction. The main purpose of the system is to identify gifted pupils.

Files attached