Přehled o publikaci
	
		
		
		2022
			
	    
	
	
    Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů
	Název anglicky
A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues
		Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Edukácia, 2022, 1339-8725
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50302 Education, special
		Stát vydavatele
Slovensko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/22:00000243
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			Klíčová slova česky
postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student
		Klíčová slova anglicky
attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 20. 3. 2023 14:02, Roman Zezulka
				
		V originále
Odborná studie s názvem „Pohled na profesní identitu v procesu pregraduální vzdělávání speciálních pedagogů“ nabízí jedinečný pohled do socio-demografická struktura studentů speciální pedagogiky s upřesněním vnímání profesní identity v kontextu profesní praxe. Cílem je tedy zjistit, jaký vliv má provádění odborných postupů během průběh studia má na formování profesní identity studentů. Přes dotazníkového šetření, které obdrželo 501 odpovědí, studenti katedry Speciální pedagogika se dívá na důležitost profesní identity, která je budována a se formuje nejen získáváním teoretických znalostí v průběhu studia, ale i v praxe odborné praxe s tendencí ke zvýšení praktických zkušeností během samotné studium. Cílem příspěvku není pouze prezentovat názory studentů, ale také poukázat na důležitou roli odborného vzdělávání při formování profesionála identitu speciálního pedagoga.
				Anglicky
The professional study entitled "A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues" offers a unique insight into the socio- demographic structure of special pedagogy students with a specification of the perception of professional identity in the context of professional practice. The aim is therefore to find out what influence the implementation of professional practices during the course of study has on the formation of the students' professional identity. Through a questionnaire survey, which received 501 answers, students of the Department of Special Education look at the importance of professional identity, which is built and formed not only by gaining theoretical knowledge during the study, but also in the practice of professional practice with a tendency to increase practical experience during the study itself. The aim of the paper is not only to present the views of students, but also to point out the important role of vocational training in shaping the professional identity of a special pedagogue.