STÁREK, Lukáš. Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů. Edukácia. 2022, roč. 5, č. 2, s. 69-82. ISSN 1339-8725. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-2-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů
Název anglicky A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Edukácia, 2022, 1339-8725.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/22:00000243
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-2-0
Klíčová slova česky postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student
Klíčová slova anglicky attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Roman Zezulka, učo 1135. Změněno: 20. 3. 2023 14:02.
Anotace
Odborná studie s názvem „Pohled na profesní identitu v procesu pregraduální vzdělávání speciálních pedagogů“ nabízí jedinečný pohled do socio-demografická struktura studentů speciální pedagogiky s upřesněním vnímání profesní identity v kontextu profesní praxe. Cílem je tedy zjistit, jaký vliv má provádění odborných postupů během průběh studia má na formování profesní identity studentů. Přes dotazníkového šetření, které obdrželo 501 odpovědí, studenti katedry Speciální pedagogika se dívá na důležitost profesní identity, která je budována a se formuje nejen získáváním teoretických znalostí v průběhu studia, ale i v praxe odborné praxe s tendencí ke zvýšení praktických zkušeností během samotné studium. Cílem příspěvku není pouze prezentovat názory studentů, ale také poukázat na důležitou roli odborného vzdělávání při formování profesionála identitu speciálního pedagoga.
Anotace anglicky
The professional study entitled "A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues" offers a unique insight into the socio- demographic structure of special pedagogy students with a specification of the perception of professional identity in the context of professional practice. The aim is therefore to find out what influence the implementation of professional practices during the course of study has on the formation of the students' professional identity. Through a questionnaire survey, which received 501 answers, students of the Department of Special Education look at the importance of professional identity, which is built and formed not only by gaining theoretical knowledge during the study, but also in the practice of professional practice with a tendency to increase practical experience during the study itself. The aim of the paper is not only to present the views of students, but also to point out the important role of vocational training in shaping the professional identity of a special pedagogue.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 00:15