Přehled o publikaci
	
		
		
		2022
			
	    
	
	
    Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese
STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁBasic information
Original name
Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese
	Name (in English)
The aspect of motivation within professional training in the context of the helping profession
		Authors
STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 1336-2232
			Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
50302 Education, special
		Country of publisher
Slovakia
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
RIV identification code
RIV/46358978:_____/22:00000242
		Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
			Keywords (in Czech)
motivace;pomáhající profese;praxe;student;vysokoškolská příprava
		Keywords in English
helping profession;motivation;practice;student;undergraduate preparation
		Tags
International impact, Reviewed
		
				
				Changed: 20/3/2023 11:45, Roman Zezulka
				
		In the original language
Ústředním motivem tohoto příspěvku je motivace. Článek se zaměřuje na aspekt motivace z pohledu studentů. Studenti, kteří se rozhodli pro své budoucí povolání v kontextu pomáhající profese. Výzkumná sonda byla postavena na dotazníkovém šetření studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o. který studuje na katedře speciální pedagogiky. Obdrželi jsme celkem 501 odpovědí, ze kterých jsme vytvořili sociodemografickou strukturu studentů a následně se zaměřili na motivaci pro volbu povolání a motivaci pro volbu odborné praxe.
				In English
The central motive of this post is motivation. The article focuses on the aspect of motivation from the students' point of view. Students who have decided on their future profession in the context of the helping profession. The research probe was built on a questionnaire survey of students of the Univerzita Jana amose Komenského Praha s.r.o. who study at the Department of Special Education. We received a total of 501 answers, from which we created a socio-demographic structure of students and then focused on motivation for choosing a profession and motivation for choosing a professional practice.