J 2022

Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese

STÁREK, Lukáš a Jarmila KLUGEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese

Název anglicky

The aspect of motivation within professional training in the context of the helping profession

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, domácí) a Jarmila KLUGEROVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 1336-2232

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/46358978:_____/22:00000242

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova česky

motivace;pomáhající profese;praxe;student;vysokoškolská příprava

Klíčová slova anglicky

helping profession;motivation;practice;student;undergraduate preparation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2023 11:45, Roman Zezulka

Anotace

V originále

Ústředním motivem tohoto příspěvku je motivace. Článek se zaměřuje na aspekt motivace z pohledu studentů. Studenti, kteří se rozhodli pro své budoucí povolání v kontextu pomáhající profese. Výzkumná sonda byla postavena na dotazníkovém šetření studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o. který studuje na katedře speciální pedagogiky. Obdrželi jsme celkem 501 odpovědí, ze kterých jsme vytvořili sociodemografickou strukturu studentů a následně se zaměřili na motivaci pro volbu povolání a motivaci pro volbu odborné praxe.

Anglicky

The central motive of this post is motivation. The article focuses on the aspect of motivation from the students' point of view. Students who have decided on their future profession in the context of the helping profession. The research probe was built on a questionnaire survey of students of the Univerzita Jana amose Komenského Praha s.r.o. who study at the Department of Special Education. We received a total of 501 answers, from which we created a socio-demographic structure of students and then focused on motivation for choosing a profession and motivation for choosing a professional practice.