VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ a Ondřej PAPAJOANU. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků v ČR: přehled zaměření odborných knih, rigorózních a disertačních prací od roku 2014. In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum učení a vyučování cizích jazyků v ČR: přehled zaměření odborných knih, rigorózních a disertačních prací od roku 2014
Název anglicky Research on foreign language learning and teaching in the Czech Republic: A a review of books and doctoral theses since 2014
Autoři VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ a Ondřej PAPAJOANU.
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky systematická přehledová studie, výzkum učení a vyučování cizích jazyků, Česká republika
Klíčová slova anglicky systematic review, foreign language learning and teaching research, the Czech Republic
Návaznosti GA20-05484S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 15. 1. 2023 03:37.
Anotace
Prezentujeme přehledovou studii výzkumu učení a vyučování cizích jazyků (CJ) publikovaných v ČR mezi lety 2014 a 2021. V národní databázi informační systém výzkumu, vývoje a inovací (IS VaVaI) jsme vyhledali všechny odborné knihy pro oblast pedagogiky (cca. 820), které jsme kódovali dle relevance k tématu učení a vyučování CJ (N = 28). Z databáze Thesis jsme vybrali analogickým způsobem 56 relevantních rigorózních a disertačních prací. Vybrané publikace se zaměřovaly především na nejrozšířenější jazyky v ČR (angličtinu, němčinu, ruštinu, francouzštinu) a oblast didaktiky cizího jazyka, zejména z perspektivy učitele.
Anotace anglicky
We present a review study of research on foreign language (FL) learning and teaching that was published in the Czech Republic between 2014 and 2021. We did an exhaustive search of books in the domain of education in the Research, Development and Innovation Information System database (ca. 820), which we coded for relevance to FL learning and teaching (N = 28). In an analogous manner, we selected 56 relevant doctoral theses from the Thesis database. The publications focused mainly on the most popular foreign languages taught in the Czech Republic (English, German, Russian, French) and on the area of didactics, especially from the teacher’s perspective.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 5. 2024 13:02