D 2022

Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience

MIŠKOV, Jan

Základní údaje

Originální název

Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience

Název anglicky

Gamification of a Learning Environment from the Perspective of User Experience

Autoři

MIŠKOV, Jan

Vydání

Slovensko, MARKETING, od s. 100-133, 34 s. 2022

Nakladatel

Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-572-0252-3

Klíčová slova česky

Adaptivní učení; Game-based learning; Gamifikace; Herní prvky; Motivace; Personalizace; Teorie sebeurčení; Typy studentů; Uživatelská zkušenost; Vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Adaptive learning; Education; Game-based learning; Game elements; Learning styles; Motivation; Personalization; Self-determination theory; Student types; User experience

Návaznosti

MUNI/A/1397/2021, interní kód Repo.
Změněno: 1. 3. 2023 04:11, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Autor si klade za cíl lépe pochopit, jak může být gamifikace použita ve vzdělávacích institucích, jaká je její funkce a jak v tomto kontextu co nejúspěšněji aplikovat herní principy. Gamifikace je často považována za jednu z podpor motivace studentů. S ohledem na návrh výuky, vyučovací metody a vzdělávací cíle lze učební principy her inovativně využít jako doplňky výuky ve třídě, kde je učební plán podporován herními prvky jako důležitými součástmi vyučovací metody. Text ke inspirací pro pedagogy a designéry při budování gamifikovaných učebních kontextů v praxi.

Anglicky

The author aims to better understand how gamification can be used in education institutions, what its function is, and how to apply game principles in this context as successfully as possible. Gamification is often seen as one of the supports for student motivation. With regard to the design of teaching, teaching methods, and educational goals, the learning principles of games can be used innovatively as supplements to classroom teaching, where the curriculum is supported by game elements as important components of the teaching method. Text is an inspiration for educators and designers in building gamified learning contexts in practice.

Přiložené soubory