VLČKOVÁ, Kateřina. Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol. In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
Název anglicky Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina.
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy
Klíčová slova anglicky students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools
Návaznosti GA20-12828S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 20. 9. 2022 03:37.
Anotace
Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.
Anotace anglicky
Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 5. 2024 12:24