VLČKOVÁ, Kateřina. Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol (Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools). In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
Name (in English) Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools
Authors VLČKOVÁ, Kateřina.
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Konferenční abstrakta
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech) žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy
Keywords in English students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools
Links GA20-12828S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 20/9/2022 03:37.
Abstract
Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.
Abstract (in English)
Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/5/2024 13:42