J
		
		2021
			
	    
Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
	    MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
	 
	
		Název česky
		Distanční výuka vysokoškolské matematiky badatelsky?
	 
		
			Název anglicky
			The Inquiry-based Distance Teaching of University Mathematics
		 
				Autoři
				MÁSILKO, Lukáš a Terézia ČERNÁ
			 
			
				Vydání
				 South Bohemia Mathematical Letters, České Budějovice, University of South Bohemia, 2021, 2336-2081
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
			
				Organizace
				Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			badatelsky orientovaná výuka, matematika, univerzita, distanční výuka, distanční studium
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			inquiry-based education, mathematics, university, distance teaching, distance learning
		 
			
			
				
					V originále
					Studenti matematiky se často učí procedurálním způsobem, a tak si netvoří hlubší konceptuální porozumění, díky němuž by své znalosti mohli později uplatnit v~jiných oborech či využít v životě. Cílem mezinárodního projektu Platinum je ověřit, zda badatelsky orientované pojetí výuky a studia pomůže změnit tento trend týkající se i vysokoškolských studentů. V článku jsou popsány hlavní cíle a výstupy projektu Platinum a nabídnuty ukázky badatelsky orientovaných úkolů, které byly zařazeny během distanční formy výuky na Masarykově univerzitě.
				 
				
					Anglicky
					Students of mathematics often learn in a procedural way and thus do not develop in-depth conceptual understandings through which they can relate mathematics to other disciplines and the world around them. The aim of the international Platinum project is to verify whether an inquiry-based approach to teaching and learning will help to change this trend for university students. The article describes the main objectives and outcomes of the Platinum project and offers examples of inquiry-based tasks that have been included during distance courses at Masaryk University.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 00:47