Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{49466, author = {Stárek, Lukáš and Klugerová, Jarmila and Kocurová, Marie and Kotvová, Miroslava and Moucha, Zdeněk and Konečná, Petra}, address = {Praha}, keywords = {internship;undergraduate preparation;profession;student}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7452-208-6}, publisher = {Univerzita Jana Amose Komenského}, title = {Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů - Student praxe profese/Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession}, url = {http://vydavatelstvi.ujak.cz/wp-content/uploads/2021/11/Spec-ped-praxe-2021.pdf}, year = {2021} }
TY - BOOK ID - 49466 AU - Stárek, Lukáš - Klugerová, Jarmila - Kocurová, Marie - Kotvová, Miroslava - Moucha, Zdeněk - Konečná, Petra PY - 2021 TI - Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů - Student praxe profese/Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession VL - Neuveden PB - Univerzita Jana Amose Komenského CY - Praha SN - 9788074522086 KW - internship;undergraduate preparation;profession;student UR - http://vydavatelstvi.ujak.cz/wp-content/uploads/2021/11/Spec-ped-praxe-2021.pdf N2 - Odborná kniha „Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů – Student – praxe – profese“ vznikla (kromě kapitol 5 a 8) v rámci interního výzkumného projektu Univerzity Jana Amose Komenského Praha s názvem „Výzkumná analýza strategie řešení a realizace odborné praxe na katedře speciální pedagogiky“ realizovaného v letech 2020–2021. Původním záměrem bylo navázat na již zrealizovaný projekt „Nová cesta k praxi: inovace ve studiu speciální pedagogiky“, který byl realizován v letech 2013–2015 PaedDr. Jarmilou Klugerovou, Ph.D. a PhDr. Zbyňkem Němcem, Ph.D. Podpořit tak myšlenku důležitosti podstaty odborné praxe v rámci studia na katedře speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského Praha. Záměrem bylo oslovit studenty bakalářského studijního programu Speciální pedagogiky a bakalářského studijního programu Resocializační a penitenciární pedagogiky napříč všemi studijními ročníky a zaměřit se/zjistit skutečnost samotné struktury studentů na katedře speciální pedagogiky, jaká je jejich motivace ke studiu a očekávání; jaká je jejich profesní vize a uplatnění v daném oboru; jaké instituce si vybírají pro výkon odborné praxe; vnímání profesní identity; jaké osobnostní předpoklady by měl mít – dle jejich názoru – student speciální pedagogiky či resocializační a penitenciární pedagogiky a jak vnímají tyto profese. Dílčích cílů bylo tedy vymezeno mnoho, a to z důvodu, že ojedinělostí projektu bylo nejen jeho samotné zaměření, ale též i vysoký počet respondentů. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo osloveno na 628 studentů, návratnost byla poměrně vysoká, dotazník vyplnilo 501 studentů. Odbornou praxi obecně vnímáme jako nástroj pro propojení teorie a praxe. Pro studenty je to významný prostor pro uplatnění teoretických poznatků, možnost získat nejen nové/další zkušenosti, dovednosti a schopnosti, ale také ujasňovat si své profesní vize a více přemýšlet o podstatě profese. Pedagogové pak mohou získat lepší představu o individuální osobnosti studenta, budoucího absolventa. Výzkumnou rovinu jsme obohatili i o teoretické poznatky vybraných odborníků, kteří byli členy realizačního týmu nebo podporují myšlenku důležitosti aspektu výkonu odborné praxe v rámci studia, ale též chtějí posunout a podpořit vývoj v pojetí praxe jako adekvátního nástroje v průběhu studia. ER -
STÁREK, Lukáš, Jarmila KLUGEROVÁ, Marie KOCUROVÁ, Miroslava KOTVOVÁ, Zdeněk MOUCHA and Petra KONEČNÁ. \textit{Speciálně pedagogická praxe jako významný komponent pregraduální přípravy studentů - Student praxe profese/Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession (Special education work placement as a crucial component of undergraduate student preparation - Student practice profession)}. Online. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2021, 154 pp. ISBN~978-80-7452-208-6.
|