J 2021

Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole

STÁREK, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Problematika sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole

Název anglicky

The issue of social disadvantage in children in kindergarten

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021, 1336-2232

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/21:00000173

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

Klíčová slova česky

dítě;předškolní vzdělávání;případová studie;rodina;sociální znevýhodnění

Klíčová slova anglicky

Child;preschool education;case study;family;social disadvantage

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2022 12:56, Roman Zezulka

Anotace

ORIG EN

V originále

Předložený text se zaměřuje na problematiku sociálního znevýhodnění u dětí v mateřské škole a upozorňuje na skutečnosti, které přináší praxe a mohou být výzvou v uvědomění si důležitosti sociálního prostředí optikou pedagogických pracovníků. Mateřská škola je většinou první institucí v životě dítěte, jenž má napomoci osamostatňování dítěte, zvládání změny prostředí, akceptaci pedagogické autority a další stěžejní oblasti, které předurčují jeho úspěšný/neúspěšný start v rámci základní školy. Mateřská škola je zde pojata jako instituce, která předurčuje nejen sociální dráhu dítěte.

Anglicky

The presented text focuses on the issue of social disadvantage in children in kindergarten and draws attention to the facts that practice brings and can be a challenge in realizing the importance of the social environment from the perspective of teachers. Kindergarten is usually the first institution in a child's life to help the child become independent, cope with environmental change, acceptance of pedagogical authority and other key areas that determine his/her successful / unsuccessful start in primary school. Kindergarten is conceived here as an institution that determines not only the child's social career.
Zobrazeno: 6. 7. 2025 22:28