2021
Modely občianskeho vzdelávania dospelých
BERAN SLÁDKAYOVÁ, Michaela a Jana NEUSAROVÁZákladní údaje
Originální název
Modely občianskeho vzdelávania dospelých
Název česky
Modely občanského vzdělávání dospělých
Název anglicky
Models of citizenship education of adults
Autoři
BERAN SLÁDKAYOVÁ, Michaela (703 Slovensko, garant) a Jana NEUSAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Prvé. Banská Bystrica, 130 s. 2021
Nakladatel
Belianum
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/21:00000212
Organizace
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty) – Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1906-1
Klíčová slova česky
občanské vzdělávání dospělých;evropské země;modely občanského vzdělávání, vzdělávání dospělých
Klíčová slova anglicky
adult education;citizenship education of adults;european countries;models of citizenship education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 4. 2022 11:33, Mgr. Jana Neusarová, Ph.D.
V originále
Cieľom monografie je oboznámiť sa s charakteristikou občianskeho vzdelávania dospelých, s jeho modelmi vo vybraných krajinách Európy, jeho zastúpenie v andragogike a predložiť systematický výklad popisovanej problematiky na základe sekundárnej analýzy dát vo vzťahu k problematike s prihliadnutím k aktuálnym vzdelávacím a spoločenským trendom. Monografia je rozdelená na 3 základné kapitoly. Prvá kapitola oboznamuje s občianskym vzdelávaním a jeho ukotvením v systéme vzdelávania dospelých, resp. v andragogike. Druhá kapitola približuje kurikulum občianskeho vzdelávania dospelých, predovšetkým jeho charakteristiku a kurikulárne aspekty. Tretia, záverečná kapitola je jadrom monografie. Oboznamuje s modelmi občianskeho vzdelávania dospelých vo vybraných krajinách Európy, obzvlášť na Slovensku a v Česku, ďalej popisuje inštitucionálne zabezpečenie občianskeho vzdelávania dospelých v Nemecku, Rakúsku, v Poľsku, Veľkej Británii, Francúzsku a Slovinsku. V závere popisujeme občianske vzdelávanie dospelých vo vybraných škandinávskych krajinách.
Česky
Cílem monografie je seznámit s charakteristikou občanského vzdělávání dospělých, jeho modely ve vybraných zemích Evropy jeho zastoupení v andragogice a předložit systematický výklad popisované problematiky na základě sekundární analýzy dat ve vztahu k tématu a s přihlédnutím k aktuálním vzdělávacím a společenským trendům. Monografie je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola seznamuje s občanským vzděláváním a jeho ukotvením v systému vzdělávání dospělých, resp. v andragogice. Druhá kapitola přibližuje kurikulum občanského vzdělávání dospělých, především jeho charakteristiku a kurikulárními aspekty. Třetí, závěrečná, kapitola je jádrem monografie. Seznamuje s modely občanského vzdělávání dospělých ve vybraných zemích Evropy, zejména na Slovensku a v Česku, dále popisuje institucionální zajištění občanského vzdělávání dospělých v Německu, Rakousku, v Polsku, Velké Británii, Francii a Slovinsku. Na závěr popisujeme občanské vzdělávání dospělých ve vybraných skandinávských zemích.