V originále
Tento manuál je určen pro realizátory (výzkumné agentury, akademická pracoviště), zadavatele (veřejné instituce, firmy, neziskové organizace, média, akademická pracoviště) i uživatele (všichni výše zmínění včetně dalších subjektů pracujících s daty) dotazníkových šetření. Pro potřeby těchto skupin čtenářů manuál představuje informace pro a) realizaci smíšeného módu, b) jeho zvážení při zadávání sběru dat a c) reflektování vzniku dat při analýze a zpracování výsledků. Jednotlivé kapitoly na sebe navazují spíše volně a je tedy možné číst je selektivně dle aktuálních potřeb.
Anglicky
This manual is intended for implementers (research agencies, academic institutions), commissioners (public institutions, companies, NGOs, media, academic institutions) and users (all of the above, including other entities working with data) of questionnaire surveys. To meet the needs of these groups of readers, the manual presents information for a) implementing mixed-mode, b) considering it when commissioning data collection, and c) reflecting on data generation when analysing and processing the results. The individual chapters build on each other rather loosely and can therefore be read selectively according to current needs.