Přehled o publikaci
2021
Nastolování politických témat a ovlivňování mediální agendy prezidentem Milošem Zemanem : Čínské investice, podpora Izraele a sankce proti Rusku
VÉRTEŠI, Martin a Lubomír KOPEČEKZákladní údaje
Originální název
Nastolování politických témat a ovlivňování mediální agendy prezidentem Milošem Zemanem : Čínské investice, podpora Izraele a sankce proti Rusku
Název anglicky
Czech President Miloš Zeman as agenda setter and media influencer : Chinese investment, support for Israel and sanctions against Russia
Autoři
VÉRTEŠI, Martin a Lubomír KOPEČEK
Vydání
Acta Politologica, Praha, FSV UK Praha, 2021, 1803-8220
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář
EID Scopus
2-s2.0-85122983159
Klíčová slova anglicky
Political issues; public speeches; agenda setting; media coverage; President Miloš Zeman
Návaznosti
MUNI/A/1324/2020, interní kód Repo.
Změněno: 24. 3. 2022 04:33, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Článek se zabývá schopností prezidenta Miloše Zemana prosazovat politická témata do veřejné diskuse. Klíčová témata jeho veřejných projevů identifikujeme prostřednictvím obsahové analýzy. Následně kvantitativně a kvalitativně sledujeme výskyt témat v několika českých denících. Výsledky analýzy ukazují, že prezident Zeman dokázal úspěšně etablovat do mediální agendy témata čínských investic v Česku a podporu Izraele.
Anglicky
The article assesses the ability of Czech President Miloš Zeman to establish political issues in the public discussion. The period investigated in this study covers the latter part of his first term and the early part of his second term in office. We identified the key issues of his public speeches using content analysis. The eight most important issues (Chinese investment in Czechia, support for Israel, sanctions against Russia, the fight against terrorism, budget investments, hospice care, criticism of the European Union and inclusivity) were observed in several major Czech media outlets. Using a quantitative method, we constructed agenda-setting graphs for each issue; using qualitative analyses, we described the context and the president’s success rate in issue management. President Zeman successfully established the issues of Chinese investment and support for Israel in the media agenda.