D
2020
Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
BARTÁK, Jan
Základní údaje
Originální název
Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
Název česky
Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního
Název anglicky
Productive education need – Outline of critical analysis of evaluation of educational potential
Autoři
BARTÁK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, Konferencia Ďalšie vzdelávanie v centre pozornosti na UK v Bratislave, od s. 98-100, 3 s. 2020
Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/20:00000166
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
economics;education;intellectual capital;human capital;organisational capital
V originále
Vzdělávací soustava v ČR zaostává za dynamickým rozvojem průmyslu 4.0, zejména pak informačních technologií. Důsledky těchto změn se projevují v profesním a sociálním uplatnění absolventů škol ve všech oblastech společenského života. Školská politika sice tyto změny do jisté míry reflektuje, vnímá současnost, ale postrádá prognostické zacílení na klíčové způsobilosti odborné, sociální a osobnostní, jimiž by měli disponovat budoucí absolventi škol všech stupňů. Pro řešení této situace doporučuje autor inspiraci v poznatcích znalostního managementu a využití Revansova pravidla (nezbytnost předstihu interního růstu znalostí vůči externímu prostředí).
Anglicky
The educational system in the Czech Republic lags behind the dynamic development of industry 4.0, particularly in information technologies. The consequences of these changes manifest themselves in how school graduates apply themselves professionally and socially in all areas of social life. Although school policy reflects these changes to a certain extent, its view is short-sighted, lacking a prognostic focus on key professional, social and personal competencies that future school graduates of all degrees should have at their disposal. To address this situation, the author recommends insights from the findings of knowledge management and applying Revans’s Law (the necessity of stimulating internal growth of knowledge toward the external environment).
Zobrazeno: 11. 5. 2025 07:18