D 2020

Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního

BARTÁK, Jan

Základní údaje

Originální název

Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního

Název česky

Produktivní spotřeba vzdělání - Nástin kritické analýzy zhodnocování vzdělanostního

Název anglicky

Productive education need – Outline of critical analysis of evaluation of educational potential

Autoři

BARTÁK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Konferencia Ďalšie vzdelávanie v centre pozornosti na UK v Bratislave, od s. 98-100, 3 s. 2020

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50902 Social sciences, interdisciplinary

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/20:00000166

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-223-4917-8

Klíčová slova anglicky

economics;education;intellectual capital;human capital;organisational capital

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2022 12:32, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

Vzdělávací soustava v ČR zaostává za dynamickým rozvojem průmyslu 4.0, zejména pak informačních technologií. Důsledky těchto změn se projevují v profesním a sociálním uplatnění absolventů škol ve všech oblastech společenského života. Školská politika sice tyto změny do jisté míry reflektuje, vnímá současnost, ale postrádá prognostické zacílení na klíčové způsobilosti odborné, sociální a osobnostní, jimiž by měli disponovat budoucí absolventi škol všech stupňů. Pro řešení této situace doporučuje autor inspiraci v poznatcích znalostního managementu a využití Revansova pravidla (nezbytnost předstihu interního růstu znalostí vůči externímu prostředí).

Anglicky

The educational system in the Czech Republic lags behind the dynamic development of industry 4.0, particularly in information technologies. The consequences of these changes manifest themselves in how school graduates apply themselves professionally and socially in all areas of social life. Although school policy reflects these changes to a certain extent, its view is short-sighted, lacking a prognostic focus on key professional, social and personal competencies that future school graduates of all degrees should have at their disposal. To address this situation, the author recommends insights from the findings of knowledge management and applying Revans’s Law (the necessity of stimulating internal growth of knowledge toward the external environment).