ŠVÁBENSKÝ, Valdemar, Richard WEISS, Jack COOK, Jan VYKOPAL, Pavel ČELEDA, Jens MACHE, Radoslav CHUDOVSKÝ a Ankur CHATTOPADHYAY. Evaluating Two Approaches to Assessing Student Progress in Cybersecurity Exercises. Online. In Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '22). New York, NY, USA: ACM, 2022, s. 787-793. ISBN 978-1-4503-9070-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1145/3478431.3499414.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluating Two Approaches to Assessing Student Progress in Cybersecurity Exercises
Autoři ŠVÁBENSKÝ, Valdemar, Richard WEISS, Jack COOK, Jan VYKOPAL, Pavel ČELEDA, Jens MACHE, Radoslav CHUDOVSKÝ a Ankur CHATTOPADHYAY.
Vydání New York, NY, USA, Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '22), od s. 787-793, 7 s. 2022.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL URL
Organizace Ústav výpočetní techniky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-4503-9070-5
Doi http://dx.doi.org/10.1145/3478431.3499414
UT WoS 000884263800114
Klíčová slova anglicky cybersecurity education; command-line history; educational data mining; learning analytics; assessment; modeling
Návaznosti EF16_019/0000822, projekt VaV. MUNI/A/1520/2021, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 31. 3. 2023 04:07.
Anotace
Cybersecurity students need to develop practical skills such as using command-line tools. Hands-on exercises are the most direct way to assess these skills, but assessing students' mastery is a challenging task for instructors. We aim to alleviate this issue by modeling and visualizing student progress automatically throughout the exercise. The progress is summarized by graph models based on the shell commands students typed to achieve discrete tasks within the exercise. We implemented two types of models and compared them using data from 46 students at two universities. To evaluate our models, we surveyed 22 experienced computing instructors and qualitatively analyzed their responses. The majority of instructors interpreted the graph models effectively and identified strengths, weaknesses, and assessment use cases for each model. Based on the evaluation, we provide recommendations to instructors and explain how our graph models innovate teaching and promote further research. The impact of this paper is threefold. First, it demonstrates how multiple institutions can collaborate to share approaches to modeling student progress in hands-on exercises. Second, our modeling techniques generalize to data from different environments to support student assessment, even outside the cybersecurity domain. Third, we share the acquired data and open-source software so that others can use the models in their classes or research.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2022-SIGCSE-evaluating-two-approaches-assessing-student-progress-cybersecurity-exercises-paper.pdf   Verze souboru 7. 12. 2021

Vlastnosti

Název
2022-SIGCSE-evaluating-two-approaches-assessing-student-progress-cybersecurity-exercises-paper.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/46806/1196761/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/46806/1196761/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/46806/1196761/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/46806/1196761/?info
Vloženo
Út 7. 12. 2021 02:34

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
2022-SIGCSE-evaluating-two-approaches-assessing-student-progress-cybersecurity-exercises-slides.pdf  16. 2. 2022

Vlastnosti

Název
2022-SIGCSE-evaluating-two-approaches-assessing-student-progress-cybersecurity-exercises-slides.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/46806/1246870/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/46806/1246870/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/46806/1246870/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/46806/1246870/?info
Vloženo
St 16. 2. 2022 02:25

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 6. 2024 01:10