k 2021

Motivation and Achievement in English as a Foreign Language

VLČKOVÁ, Kateřina, Ondřej PAPAJOANU a Hana VOŇKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivation and Achievement in English as a Foreign Language

Název česky

Motivace a výsledky v angličtině jako cizím jazyce

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina, Ondřej PAPAJOANU a Hana VOŇKOVÁ

Vydání

The European Conference of Educational Research (ECER 2021, Geneva, online), 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

motivace; studijní výsledky; studijní aspirace; angličtina jako cizí jazyk; nižší sekundární vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Achievement motivation; grades; lower secondary education; survey; English as foreign language

Návaznosti

GA20-05484S, projekt VaV.
Změněno: 5. 4. 2022 04:03, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

amp; Pavelková, 2010) was used, measuring the need for achievement (NfA, 7 items) and the need to avoid failure (NtAF, 7 items) on a 5-point response scale. The reported grade in English, receiving a final report card with honours, and aspiration to study at an upper secondary comprehensive school were measured by a questionnaire and analysed as dummy variables. Data analysis included logistic regression models computed in software R (glm function with probit specification). The need for achievement (NfA) in EFL was found to be a positive predictor and the need to avoid failure (NtAF) was found to be a negative predictor of student final grade in English, receiving a final reportcard with honours, and aspiration to study at an upper secondary comprehensive school. The effect of NfA on all three variables was, on average, lower for males than for females, and the effect of NtAF formales was, on average, higher. In accordance with previous studies, our findings confirm the relation between reported motivation in EFL and English achievement. Also, previous studies conclude that domain-specific instruments predict indicators of achievement in particular domains better than domain-general instruments (Michel et al., 2020). Our instrument measuring NfA and NtAF was successfully predicting not only English achievement, but also general learning achievement (i.e. receiving a final report card with honours) and aspiration to study at an elite upper secondary comprehensive school. Our further research will consider the scale usage differences among students by using the anchoring vignette method.

Česky

Výzkumů motivace k učení se angličtině a jejího vztahu ke studijním výsledkům a aspiracím u českých žáků je málo. Tato studie si klade za cíl identifikovat vztah mezi úrovní výkonové motivace v angličtině a vybranými studijními výsledky a aspiracemi žáků. Výsledky dotazníkového šetření mezi žáky devátých ročníků základních škol (N = 324) ukazují, že potřeba úspěšného výkonu (PÚV) v angličtině je pozitivním prediktorem a potřeba vyhnutí se neúspěchu (PVN) v angličtině negativním prediktorem všech následujících indikátorů: známky z angličtiny na vysvědčení, získání vyznamenání, budoucí aspirace žáků studovat na g ymnáziu. Pro chlapce byl efekt PÚV na tyto indikátory v průměru nižší a naopak efekt PVN byl v průměru vyšší než pro dívky, nicméně v rámci regresní analýz y se ukázalo, že efekty nejsou statisticky signifikantní. Potvrzení těchto z jištění vyžaduje další výzkum, který by bral v úvahu rozdíly v užívání škál mezi žáky (např. skrze aplikaci metody ukotvujících vinět).

Přiložené soubory

https://is.muni.cz/publication/1798958/PapajoanuVonkovaVlckova-presentation-ECER2021-motivation-grades-aspiration.pptx
Požádat o autorskou verzi souboru