POLÁČEK, Jiří a Jaroslav NEKUDA. Příležitosti a bariéry online výuky na ESF MU v době „koronaviru“. Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství v.v.i., 2021, roč. 28, 1–2, s. 75-93. ISSN 2533-4433.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitosti a bariéry online výuky na ESF MU v době „koronaviru“
Název česky Příležitosti a bariéry online výuky na ESF MU v době „koronaviru“
Název anglicky Opportunities and barriers of online teaching at the Faculty of Economics and Administration MU during the “coronavirus” pandemic
Autoři POLÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav NEKUDA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Aula: časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku, Praha, Centrum pro studium vysokého školství v.v.i. 2021, 2533-4433.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00122447
Organizace Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky koronavirus; online výuka; příležitosti; bariéry; domácí prostředí
Klíčová slova anglicky coronavirus; online teaching; opportunities; barriers; home environment
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 23. 11. 2023 03:40.
Anotace
Na základě sekundární analýzy textových komentářů z plošného dotazníkového šetření mezi studenty Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity jsme identifikovali sady typických nedostatků, hlavních doporučení a také obecných výhod a nevýhod online výuky v jarním semestru 2020, která byla vynucena opatřeními zavedenými jako prevence proti šíření nemoci covid-19. Výsledky ukazují, že hlavními důvody, proč vynucená online výuka plně nenahradila výuku prezenční, jsou 1) menší množství výkladu vyučujících k probírané látce, 2) nedostatečný počet praktických cvičení a také 3) domácí prostředí, které pro řadu studentů představuje bariéru ve snaze motivovat se a soustředit se na učení. Celkově pak studie předkládá plastický obrázek o realizované online výuce, který nabízí řadu témat pro navazující výzkum.
Anotace anglicky
Based on a secondary analysis of text comments from a comprehensive questionnaire survey among students of the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University, we identified sets of typical shortcomings, main recommendations, and general advantages and disa- dvantages of online teaching in spring 2020, which was enforced by measures introduced to prevent the spread of Covid-19. The results show that the main reasons why shift to online teaching did not fully replace full-time education are 1) fewer lectures by teachers on the subject matter, 2) an insuffi- cient number of practical seminars and, 3) home environment, which for many students is a barrier to motivation and focus on learning. Overall, the study presents a plastic picture of the implemen- ted online teaching, which offers a number of topics for follow-up research.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
vyuka_v_case_koronaviru_csvs_aula.pdf   Verze souboru 27. 9. 2021

Vlastnosti

Název
vyuka_v_case_koronaviru_csvs_aula.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/45866/1151061/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/45866/1151061/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/45866/1151061/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/45866/1151061/?info
Vloženo
Po 27. 9. 2021 02:17

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2024 19:09