J 2021

Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence

JURÁSEK, Miroslav, Janna LÉDLOVÁ, Petr WAWROSZ and Irina STRELNIKOVA

Basic information

Original name

Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence

Name in Czech

Vliv prostředí na prediktivní faktory akademického výkonu: účinky adaptability a kulturní inteligence

Authors

JURÁSEK, Miroslav, Janna LÉDLOVÁ, Petr WAWROSZ and Irina STRELNIKOVA

Edition

Scientia et Societas, Praha, Newton Books, a.s. 2021, 1801-7118

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

Keywords (in Czech)

Přizpůsobivost; sociální inteligence; kulturní inteligence; emoční inteligence; jazykové znalosti; studijní výsledky; PLS-SEM

Keywords in English

Adaptability; social intelligence; cultural intelligence; emotional intelligence; language skills; academic performance; PLS-SEM
Changed: 4/3/2022 03:22, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

We examine in the sample of 92 university students the influence of adaptability and other factors (emotional, social, cultural intelligence and individual language skills) on the benefit of university students (GPA). The results obtained using the PLS-SEM technique showed that adaptability is positively correlated with academic performance; Adaptability is also a significant predictor of emotional (EI) and cultural intelligence (CQ). However, our data did not confirm the expected positive direct impact of both of these constructs, incl. social intelligence on student performance. A significant difference in the overall CQ was found between groups of domestic and foreign students. Only for the second group do the language skills influence the students’ benefit. The significance of the results is discussed for HR.

In Czech

Zkoumáme na vzorku 92 studentů univerzity vliv adaptability a dalších faktorů (emoční, sociální, kulturní inteligence a individuální jazykové dovednosti) ve prospěch studentů univerzity (GPA). Výsledky získané technikou PLS-SEM ukázaly, že adaptabilita pozitivně koreluje s akademickým výkonem; Adaptabilita je také významným prediktorem emoční (EI) a kulturní inteligence (CQ). Naše data však nepotvrdila očekávaný pozitivní přímý dopad obou těchto konstruktů, vč. sociální inteligence o výkonu studentů. Byl zjištěn významný rozdíl v celkovém CQ mezi skupinami domácích a zahraničních studentů. Pouze pro druhou skupinu mají jazykové znalosti vliv na prospěch studentů. Význam výsledků je diskutován pro HR.

Files attached