Přehled o publikaci
2021
Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence
JURÁSEK, Miroslav, Janna LÉDLOVÁ, Petr WAWROSZ a Irina STRELNIKOVAZákladní údaje
Originální název
Influence of Environment on Predictive Factors of Academic Performance: the Effects of Adaptability and Cultural Intelligence
Název česky
Vliv prostředí na prediktivní faktory akademického výkonu: účinky adaptability a kulturní inteligence
Autoři
JURÁSEK, Miroslav, Janna LÉDLOVÁ, Petr WAWROSZ a Irina STRELNIKOVA
Vydání
Scientia et Societas, Praha, Newton Books, a.s. 2021, 1801-7118
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář
Klíčová slova česky
Přizpůsobivost; sociální inteligence; kulturní inteligence; emoční inteligence; jazykové znalosti; studijní výsledky; PLS-SEM
Klíčová slova anglicky
Adaptability; social intelligence; cultural intelligence; emotional intelligence; language skills; academic performance; PLS-SEM
Změněno: 4. 3. 2022 03:22, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.
V originále
We examine in the sample of 92 university students the influence of adaptability and other factors (emotional, social, cultural intelligence and individual language skills) on the benefit of university students (GPA). The results obtained using the PLS-SEM technique showed that adaptability is positively correlated with academic performance; Adaptability is also a significant predictor of emotional (EI) and cultural intelligence (CQ). However, our data did not confirm the expected positive direct impact of both of these constructs, incl. social intelligence on student performance. A significant difference in the overall CQ was found between groups of domestic and foreign students. Only for the second group do the language skills influence the students’ benefit. The significance of the results is discussed for HR.
Česky
Zkoumáme na vzorku 92 studentů univerzity vliv adaptability a dalších faktorů (emoční, sociální, kulturní inteligence a individuální jazykové dovednosti) ve prospěch studentů univerzity (GPA). Výsledky získané technikou PLS-SEM ukázaly, že adaptabilita pozitivně koreluje s akademickým výkonem; Adaptabilita je také významným prediktorem emoční (EI) a kulturní inteligence (CQ). Naše data však nepotvrdila očekávaný pozitivní přímý dopad obou těchto konstruktů, vč. sociální inteligence o výkonu studentů. Byl zjištěn významný rozdíl v celkovém CQ mezi skupinami domácích a zahraničních studentů. Pouze pro druhou skupinu mají jazykové znalosti vliv na prospěch studentů. Význam výsledků je diskutován pro HR.