D
2019
Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu
BOMKO, Yulia
Základní údaje
Originální název
Zážitek ve výchovně vzdělávacím procesu
Název anglicky
EXPERIENCE IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Autoři
BOMKO, Yulia (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Andragogické štúdie, od s. 98-110, 13 s. 2019
Nakladatel
Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/19:00000137
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
pedagogy;andragogy;experiential education;transformative learning;constructivism
V originále
Zážitková pedagogika doposud není legitimním vědním oborem. Avšak v dnešní době se běžně používá ve výchovně vzdělávacím procesu velmi různorodé cílové kategorie. Zážitkovou pedagogiu lze studovat na několika místech ýeské Republiky. Uplatnění učení prostřednictvím zážitku je velmi široké a je stále častěji používáno v rámci frontálního školství. Je nutné poznamenat, že tento příspěvek neklade za cíl propagovat reformu frontálního školství spoþívající v jeho saturaci školstvím alternativním. Jednou z hlavních myšlenek pííspěvku je přiblížit fenomén zážitkové pedagogiky jakožto alternativního pedagogického směru, který může být použit v rámci frontální formy výuky.
Anglicky
So far, experience pedagogy is not a legitimate science. However, nowadays, very diverse target categories are commonly used in the educational process. Experience pedagogy can be studied at several places in the Czech Republic. Applying learning through experience is very broad and is increasingly used in frontal education. It should be noted that this article does not aim to promote the reform of frontal education, which is to saturate it with alternative education. One of the main ideas of the paper is to introduce the phenomenon of experiential education as an alternative pedagogical direction that can be used in the frontal form of teaching.
Zobrazeno: 13. 9. 2025 20:55