MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina. Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole (A comparison of educational programs of selected non-medical fields at higher medical schools). Online. In Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu. Praha: Česká andragogická společnost, 2019. p. 355-364. ISBN 978-80-906894-8-0. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace vzdělávacích programů vybraných nelékařských oborů studovaných na vyšší zdravotnické škole
Name (in English) A comparison of educational programs of selected non-medical fields at higher medical schools
Authors MUKNŠNÁBLOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition Praha, Vzdělávání dospělých 2019 – v kontextu profesního rozvoje a sociálního kapitálu, p. 355-364, 10 pp. 2019.
Publisher Česká andragogická společnost
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/19:00000126
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-906894-8-0
ISSN 2571-3841
Keywords in English rescuer;paramedic;pharmaceutical assistant;qualified lab technician;teaching methods;competencies
Changed by Changed by: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Changed: 24/5/2021 10:47.
Abstract
Každý ze třech sledovaných vzdělávacích programů je zaměřen na jiný způsob výuky. Používané vyučovací metody jsou v souladu s kompetencemi jednotlivých zdravotnických pracovníků. Diplomovaný zdravotnický záchranář musí umět rychle reagovat, farmaceutický asistent musí mít zejména velké množství přesných teoretických vědomostí a diplomovaný zdravotní laborant musí správně rozpoznat patologické výsledky.
Abstract (in English)
Each of the three monitored educational programs focuses on different ways of teaching. The used teaching methods are in line with the competences of individual health care professionals. Namely: a qualified rescuer (paramedic) must be able to react quickly, the pharmaceutical assistant must especially have a large volume of exact theoretical knowledge, and a qualified medical lab technician must be able to recognize pathological outcomes.
Print
Add to clipboard Displayed: 24/4/2024 06:04