Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{43806, author = {Neusarová, Jana}, article_number = {4}, keywords = {Vias Institute;The Czech Association of Traffic Accidents Victims;crashes;accidents;European Federation of Road Traffic Victims;crashes consequences;victims of crashes;prevention;Safe System Approach;Vision Zero;affected people}, language = {cze}, issn = {1801-8211}, journal = {Bezpečnostní teorie a praxe}, title = {Výstupy z mezinárodního projektu „Můj život po nehodě“}, url = {https://veda.polac.cz/wp-content/uploads/2019/04/042018_V%C3%BDstupy-z-projektu-My-Life-after-the-Crash-M%C5%AFj-%C5%BEivot-po-nehod%C4%9B.pdf}, volume = {2018}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 43806 AU - Neusarová, Jana PY - 2019 TI - Výstupy z mezinárodního projektu „Můj život po nehodě“ JF - Bezpečnostní teorie a praxe VL - 2018 IS - 4 SP - 111-132 EP - 111-132 SN - 1801-8211 KW - Vias Institute;The Czech Association of Traffic Accidents Victims;crashes;accidents;European Federation of Road Traffic Victims;crashes consequences;victims of crashes;prevention;Safe System Approach;Vision Zero;affected people UR - https://veda.polac.cz/wp-content/uploads/2019/04/042018_V%C3%BDstupy-z-projektu-My-Life-after-the-Crash-M%C5%AFj-%C5%BEivot-po-nehod%C4%9B.pdf N2 - Cílem předloženého referátu je popsat hlavní výstupy z evropského průzkumu s názvem „My Life after the Crash“ (Můj život po nehodě) z roku 2016, a tedy i přiblížit závažnost následků dopravních nehod na životy zúčastněných lidí, kteří byli hospitalizováni v důsledku dopravní nehody. Neklade si však ambice předložit exaktní vědeckou studii, neboť příspěvek má informativní charakter. Průzkum koordinovaný belgickým Vias Institute a Evropskou federací obětí dopravních nehod prokázal dlouhodobé následky nehod na životy zúčastněných lidí v oblasti zdravotních, psychických, sociálních i ekonomických následků. Téměř 80 % lidí vážně zraněných při dopravních nehodách (zejména chodců) se plně nezotavilo, což má zásadní vliv také na snížení jejich pracovní schopnosti, zhoršenou uplatnitelnost na trhu práce a degradaci jejich sociální úrovně. Více než polovina (54 %) vážně zraněných zůstala doma déle než 3 měsíce a 50 % vážně zraněných čelí ztrátě příjmů okolo 200 eur měsíčně. I proto je trvalou bezpečnostní koncepcí Evropské federace obětí dopravních nehod a Vias Institute tzv. Vision Zero (Vize nula), tedy ambiciózní preventivní koncepce nepřipouštějící jediný vyhaslý život na silnicích. Článek také předkládá doporučení týkající se zlepšení post crash response systému v Evropě, přičemž inspirací může být efektivní systém v Dánsku. ER -
NEUSAROVÁ, Jana. Výstupy z mezinárodního projektu „Můj život po nehodě“. \textit{Bezpečnostní teorie a praxe}. 2019, roč.~2018, č.~4, s.~111-132. ISSN~1801-8211.
|