D 2020

Komparace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice a v Nizozemsku

CHOCHOLA, Jakub

Základní údaje

Originální název

Komparace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice a v Nizozemsku

Název anglicky

Comparism of further education of teachers in Czech Republic and in Netherlands

Autoři

CHOCHOLA, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Andragogické štúdie 2020, od s. 100-106, 7 s. 2020

Nakladatel

Belianum. Vydavatel´stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/20:00000096

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-557-1730-2

Klíčová slova anglicky

further education;comparison;worker in pedagogy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 4. 2021 11:00, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zabývá komparací dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice a v Nizozemsku. Obě tyto země mají v této oblasti podobný základ, avšak v mnohém se i liší. V Nizozemsku je jeho úroveň vysoká a školy zde mají v tomto ohledu větší možnosti a svobodnější rozhodování. Naopak v České republice je poněkud zastaralé a nedokáže úplně reagovat na vzdělávací potřeby učitelů, které po nich dnešní doba vyžaduje. Z toho důvodu je aktuálně snaha jej více rozvíjet a modernizovat. Komparace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v těchto dvou zemích tak bude mít přínos pro praxi a může pomoci obohatit jeho stávající podobu v České republice o nové prvky.

Anglicky

This contribution deals with comparison of further education of teachers in the Czech Republic and in the Netherlands. The foundations of this area are similar in both countries, nevertheless there actually exist many different aspects to be taken into account. The level of further education of teachers in Netherlands is generally high, which is also due to the large amount of resources given to the schools as well as to more liberal decision-making processes. In the Czech Republic, on the other hand, the system is less able to react on current education needs of teachers, which are strongly required by contemporary historical period. This situation generates a natural focus on development and on medernization of the system. Therefore, the Comparison of further education of teachers within these two countries range, should contribute to the improvement of the pedagogy practice in the Czech Republic through enrichment of its current status by new elements.
Zobrazeno: 4. 7. 2025 15:25