Přehled o publikaci
2020
DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION
HES, Aleš and Martina ŠVECOVÁBasic information
Original name
DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION
Name in Czech
DETERMINANTY INTERKULTURNÍ TOLERANCE V KOMUNIKACI MLADÉ GENERACE
Authors
HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina ŠVECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Trnava, MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0" p. 119-128, 10 pp. 2020
Publisher
Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Other information
Language
English
Type of outcome
Proceedings paper
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/20:#0000695
Organization
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository
ISBN
978-80-572-0107-6
ISSN
UT WoS
000656125300012
Keywords (in Czech)
Komunikace; Kulturní zvyklost; Vysoké školství; Interkulturalita; Student; Mladá generace
Keywords in English
Communication; Cultural Custom; Higher Education; Interculturalism; Student; The Younger Generation
Changed: 3/8/2021 02:41, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.
V originále
The concept of interculturality seeks a way of coexistence of different cultures and a way of communication between them. It is based on the assumption that the more intensive the intercultural contacts are, the more precise the mutual knowledge and the more likely the possibility of elimination of various conflicts. The paper deals with the determinants of intercultural tolerance in the environment of selected universities in the Czech Republic. It is based on the fact that foreign students are not frustrated with Czech cultural customs, because over 50% rate Czech culture close to their culture, 19% have identified the cultural and communication environment of Czech universities as similar, but 30% feel indifferent and different. This result represents a challenge for the Czech academic environment to improve communication relations with foreign students and not to close up to this problem, because communication is currently neutral between Czech and foreign students, without interest in another culture. Changes in communication within interculturality have also been recorded in the current period, influenced by the COVID 19 pandemic.
In Czech
Koncept interkulturality hledá cestu koexistence různých kultur a způsob komunikace mezi nimi. Vychází z předpokladu, že čím intenzivnější jsou mezikulturní kontakty, tím přesnější je vzájemné poznání a tím pravděpodobnější je i možnost eliminace různých konfliktů. Příspěvek se zabývá determinanty mezikulturní tolerance v prostředí vybraných vysokých škol v České republice. Vychází to ze skutečnosti, že zahraniční studenti nejsou frustrováni českými kulturními zvyky, protože více než 50% hodnotí českou kulturu blízkou své kultuře, 19% označilo kulturní a komunikační prostředí českých univerzit za podobné, ale 30% se cítí lhostejně a odlišný. Tento výsledek představuje výzvu pro české akademické prostředí zlepšit komunikační vztahy se zahraničními studenty a neuzavřít tento problém, protože komunikace mezi českými a zahraničními studenty je v současné době neutrální, bez zájmu o jinou kulturu. V současném období byly také zaznamenány změny v komunikaci v mezikulturnosti, ovlivněné pandemií COVID19.