D 2020

DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION

HES, Aleš and Martina ŠVECOVÁ

Basic information

Original name

DETERMINANTS OF INTERCULTURAL TOLERANCE IN YOUNG GENERATION COMMUNICATION

Name in Czech

DETERMINANTY INTERKULTURNÍ TOLERANCE V KOMUNIKACI MLADÉ GENERACE

Authors

HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina ŠVECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Trnava, MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0" p. 119-128, 10 pp. 2020

Publisher

Faculty of Mass Media Communication - University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

Other information

Language

English

Type of outcome

Proceedings paper

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/20:#0000695

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

ISBN

978-80-572-0107-6

ISSN

UT WoS

000656125300012

Keywords (in Czech)

Komunikace; Kulturní zvyklost; Vysoké školství; Interkulturalita; Student; Mladá generace

Keywords in English

Communication; Cultural Custom; Higher Education; Interculturalism; Student; The Younger Generation
Changed: 3/8/2021 02:41, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

The concept of interculturality seeks a way of coexistence of different cultures and a way of communication between them. It is based on the assumption that the more intensive the intercultural contacts are, the more precise the mutual knowledge and the more likely the possibility of elimination of various conflicts. The paper deals with the determinants of intercultural tolerance in the environment of selected universities in the Czech Republic. It is based on the fact that foreign students are not frustrated with Czech cultural customs, because over 50% rate Czech culture close to their culture, 19% have identified the cultural and communication environment of Czech universities as similar, but 30% feel indifferent and different. This result represents a challenge for the Czech academic environment to improve communication relations with foreign students and not to close up to this problem, because communication is currently neutral between Czech and foreign students, without interest in another culture. Changes in communication within interculturality have also been recorded in the current period, influenced by the COVID 19 pandemic.

In Czech

Koncept interkulturality hledá cestu koexistence různých kultur a způsob komunikace mezi nimi. Vychází z předpokladu, že čím intenzivnější jsou mezikulturní kontakty, tím přesnější je vzájemné poznání a tím pravděpodobnější je i možnost eliminace různých konfliktů. Příspěvek se zabývá determinanty mezikulturní tolerance v prostředí vybraných vysokých škol v České republice. Vychází to ze skutečnosti, že zahraniční studenti nejsou frustrováni českými kulturními zvyky, protože více než 50% hodnotí českou kulturu blízkou své kultuře, 19% označilo kulturní a komunikační prostředí českých univerzit za podobné, ale 30% se cítí lhostejně a odlišný. Tento výsledek představuje výzvu pro české akademické prostředí zlepšit komunikační vztahy se zahraničními studenty a neuzavřít tento problém, protože komunikace mezi českými a zahraničními studenty je v současné době neutrální, bez zájmu o jinou kulturu. V současném období byly také zaznamenány změny v komunikaci v mezikulturnosti, ovlivněné pandemií COVID19.

Files attached

https://is.vsfs.cz/publication/8751/Marketing-Identity-2020-eng.pdf
Request the author's version of the file