J 2021

Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education

STÁREK, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Perspectives of Science and Education, Voroněž, LLC „Environmental Assistance“. 2021, 2307-2334

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/21:00000121

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.32744/pse.2021.1.24

Klíčová slova anglicky

case study;child;kindergarten;preschool education;social disadvantage

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2022 10:54, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

V originále

The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:22