Přehled o publikaci
	
		
		
		2021
			
	    
	
	
    Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
	Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Perspectives of Science and Education, Voroněž, LLC „Environmental Assistance“. 2021, 2307-2334
			Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50302 Education, special
		Stát vydavatele
Rusko
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/21:00000121
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			EID Scopus
2-s2.0-85103250037
		Klíčová slova anglicky
case study;child;kindergarten;preschool education;social disadvantage
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 11. 2. 2022 10:54, Ing. Kateřina Lendrová
				
		Anotace
V originále
The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten