STÁREK, Lukáš. Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education. Perspectives of Science and Education. Voroněž: LLC „Environmental Assistance“., roč. 49, č. 1, s. 338-356. ISSN 2307-2334. doi:10.32744/pse.2021.1.24. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
Autoři STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Perspectives of Science and Education, Voroněž, LLC „Environmental Assistance“. 2021, 2307-2334.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/21:00000121
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.32744/pse.2021.1.24
Klíčová slova anglicky case study;child;kindergarten;preschool education;social disadvantage
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Kateřina Lendrová, učo 1091. Změněno: 11. 2. 2022 10:54.
Anotace
The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 18. 4. 2024 14:37