Podrobný výpis o publikaci
2021
Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
STÁREK, LukášZákladní údaje
Originální název
Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education
Autoři
STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Perspectives of Science and Education, Voroněž, LLC „Environmental Assistance“. 2021, 2307-2334
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/21:00000121
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
case study;child;kindergarten;preschool education;social disadvantage
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2022 10:54, Ing. Kateřina Lendrová
Anotace
V originále
The problematic of social disadvantaged children and compulsory pre-primary school year are actual theme not just for teachers in kindergartens. The aims of compulsory pre-primary school year are equalizing the developmental differences in children development, eliminate handicaps which they bring from families and easier the beginning of primary schooling. The main aim of the research in this chapter, is to highlight the issue of social disadvantaged children and their status in the kindergarten