EMMER, Filip a Andrea HOLEŠINSKÁ. Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management. Czech Journal of Tourism. Brno: Masarykova univerzita, 2020, roč. 8, č. 2, s. 85-102. ISSN 1805-3580. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/cjot-2019-0006.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Big data: a Source of Mobility Behaviour and a Strategic Tool for Destination Management
Autoři EMMER, Filip (203 Česká republika, domácí) a Andrea HOLEŠINSKÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Czech Journal of Tourism, Brno, Masarykova univerzita, 2020, 1805-3580.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00117537
Organizace Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2019-0006
Klíčová slova anglicky tourism; big data; mobility behaviour; destination management
Návaznosti CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_026/0008430, interní kód Repo. EF16_026/0008430, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 13. 10. 2022 03:40.
Anotace
The abundant use of the Internet and mobile technologies while traveling leaves a digital footprint in the form of big data that can be tracked. Big data bring information about spatial visitor behaviour that is valuable for strategic destination management. Big data enrich not only scientific fields (e. g. management, marketing, or geography) with their knowledge, but also represent the invention of new tools for their actual processing. Generally, big data are considered as a strategic tool enhancing the competitiveness of a destination. The paper presents the basic characteristics of big data and reviews research focused on big data in tourism. Moreover, it identifies its potential for tourism from both the theoretical and methodological point of view. The final part deals with current trends in using the big data in tourism and its application in destination management. The future trends of big data in the context of destination management are implied as well.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2024 21:43