BRÜCKNEROVÁ, Karla, Katarína ROZVADSKÁ, Dana KNOTOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Educational Trajectories of Non-traditional Students: Stories Behind Numbers. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2020, roč. 25, č. 4, s. 93-114. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-4-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational Trajectories of Non-traditional Students: Stories Behind Numbers
Autoři BRÜCKNEROVÁ, Karla, Katarína ROZVADSKÁ, Dana KNOTOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ.
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2020, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-4-5
Klíčová slova anglicky non-traditional students; educational trajectories; mixed methods research; survey; narrative interview
Návaznosti GA18-15451S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 14. 4. 2021 01:47.
Anotace
This article aims to identify, measure, and deeply understand the educational trajectories of non-traditional students (students over the age of 26 who are enrolled following a break in their formal educational trajectory) studying for education degrees in the Czech Republic. To fulfill the aims, we adapted previously identified types of educational trajectories that are traveled by non-traditional students to the circumstances of the Czech higher education system. We measured the distribution of three types (deferrers, returners, and recurrent learners) in a sample of 713 non-traditional students. We found that the types were nearly evenly distributed, with a slight prevalence of deferrers. For a deeper understanding of these types, we analyzed 30 narrative interviews. Qualitative data revealed each group’s specific features, including their attitudes toward higher education studies, their academic enculturation, and their academic skills. We suggest that the returner type should be split into two categories for more specific quantitative analysis. On the basis of our research, we offer tailored recommendations for supporting particular groups of non-traditional students.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
5.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 19. 1. 2021

Vlastnosti

Název
5.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/42029/986126/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/42029/986126/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/42029/986126/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/42029/986126/?info
Vloženo
Út 19. 1. 2021 01:41

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2024 16:58