J 2016

Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic

BUMBEROVÁ, Veronika and František MILICHOVSKÝ

Basic information

Original name

Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic

Name in Czech

Indikátory měření výstupů inovačních iniciativ v České republice

Authors

BUMBEROVÁ, Veronika and František MILICHOVSKÝ

Edition

ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. 2016, 1802-792X

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

Economics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

Keywords (in Czech)

inovace, klíčové výkonnostní indikátory, inovační úspěch, výstup, průmyslové podniky, Česká republika, faktorová analýza

Keywords in English

innovation, key performance indicators, innovation success, output, industrial companies, Czech Republic, factor analysis
Changed: 14/9/2020 19:23, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper focuses on the identification of a set of KPIs that are used in Czech companies to evaluate the outputs of innovative initiatives to maintain and improve organizational performance as a goal of implementation of innovations. The empirical evidence is based on a quantitative data, gathered through an email by structured self-assessment tool (check-list) which yielded 194 qualified responses. For the analysis of gained data there was used factor analysis within evaluation by factorial loadings. Results of the factor analysis provide possible groups according their similarity of variability and create new variables. Observed indexes were verified by coefficient Cronbach’s alpha. Findings of the paper serve up suggestions, that especially financial performance indicators are statistical significant in market area and operation management.

In Czech

Tento příspěvek je zaměřen na identifikaci sady indikátorů KPI, které jsou v českých podnicích využívány k hodnocení výstupů inovačních iniciativ na udržování a zlepšování organizační výkonnosti jako cíle implementace inovací. Empirické zkoumání je založeno na kvantitativních datech, která byla sbíraná prostřednictvím e-mailů v podobě strukturovaného sebehodnotícího nástroje (tzv. check-list), což přineslo 194 kvalifikovaných odpovědí. Pro analýzu získaných dat byla použita faktorová analýza společně s hodnocením faktorové zátěže. Získané výsledky z faktorové analýzy poskytují možné skupiny na základě jejich vzájemné podobnosti variability a vytvoření nové proměnné. Zjištěné indexy byly ověřeny koeficientem Cronbachovo alfa. Výsledky příspěvku ukazují, že obzvláště finanční ukazatele jsou statisticky významné v oblasti trhu a řízení provozu podniku.

Files attached