J 2016

Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic

BUMBEROVÁ, Veronika a František MILICHOVSKÝ

Základní údaje

Originální název

Indicators for Measuring Outputs of Innovative Initiatives in the Czech Republic

Název česky

Indikátory měření výstupů inovačních iniciativ v České republice

Autoři

BUMBEROVÁ, Veronika a František MILICHOVSKÝ

Vydání

ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. 2016, 1802-792X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Ekonomie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář

Klíčová slova česky

inovace, klíčové výkonnostní indikátory, inovační úspěch, výstup, průmyslové podniky, Česká republika, faktorová analýza

Klíčová slova anglicky

innovation, key performance indicators, innovation success, output, industrial companies, Czech Republic, factor analysis
Změněno: 14. 9. 2020 19:23, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper focuses on the identification of a set of KPIs that are used in Czech companies to evaluate the outputs of innovative initiatives to maintain and improve organizational performance as a goal of implementation of innovations. The empirical evidence is based on a quantitative data, gathered through an email by structured self-assessment tool (check-list) which yielded 194 qualified responses. For the analysis of gained data there was used factor analysis within evaluation by factorial loadings. Results of the factor analysis provide possible groups according their similarity of variability and create new variables. Observed indexes were verified by coefficient Cronbach’s alpha. Findings of the paper serve up suggestions, that especially financial performance indicators are statistical significant in market area and operation management.

Česky

Tento příspěvek je zaměřen na identifikaci sady indikátorů KPI, které jsou v českých podnicích využívány k hodnocení výstupů inovačních iniciativ na udržování a zlepšování organizační výkonnosti jako cíle implementace inovací. Empirické zkoumání je založeno na kvantitativních datech, která byla sbíraná prostřednictvím e-mailů v podobě strukturovaného sebehodnotícího nástroje (tzv. check-list), což přineslo 194 kvalifikovaných odpovědí. Pro analýzu získaných dat byla použita faktorová analýza společně s hodnocením faktorové zátěže. Získané výsledky z faktorové analýzy poskytují možné skupiny na základě jejich vzájemné podobnosti variability a vytvoření nové proměnné. Zjištěné indexy byly ověřeny koeficientem Cronbachovo alfa. Výsledky příspěvku ukazují, že obzvláště finanční ukazatele jsou statisticky významné v oblasti trhu a řízení provozu podniku.

Přiložené soubory